به نقل از سایت مشاوره تحصیلی هیوا ، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از متوقف شدن برنامه تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از سال آینده خبر داد و گفت : امسال به دلیل برخی از مسائل مجبور شدیم به تعدادی از دانشگاه ها مجوز تکمیل ظرفیت ارائه دهیم ، اما برخی دانشگاه ها نیز بدون توجه به مسائل قانونی اقدام به پذیرش دانشجو درمرحله تکمیل ظرفیت کردند که این موضوع خلاف قانون است .

همچنین دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت : برای کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ( نیمه متمرکز ) دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور مرحله تکمیل ظرفیت نخواهیم داشت .

وی افزود : مرحله تکمیل ظرفیت تنها برای دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری اجرا می شود .

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد : تکمیل ظرفیت برای مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور به دلیل پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در کنکور سراسری شامل این موضوع نمی شود .

آمار تکمیل ظرفیت دانشگاه های غیرانتفاعی ، پیام نور و فرهنگیان در کنکور ۹۷

در ماه های مهر و آبان ۹۷ با توجه به درخواست دانشگاه پیام‌ نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی ، امکان تکمیل ظرفیت برای این مراکز آموزشی فراهم شد .

پذیرش در رشته های این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۹۷ صورت گرفت و تمامی داوطلبانی که در کنکور ۹۷ ثبت‌ نام کرده و یا ثبت نام نکرده‌ بودند می توانستند در این رشته ها ثبت نام کنند .

همچنین مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی  در کنکور سراسری ۹۷ نیز انجام شد .

برای مطالعه متن کامل خبر بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

 

 

 

www.heyvagroup.com/shownews2/2517/حذف-تکمیل-ظرفیت-کنکور-سراسری-97.html